nauka języków w biznesie

kursy dla dorosłych

także dla dzieci

i kursy maturalne


Każdy powinien uczyć się w swoim tempie | 21 maja 2021

Twierdzenie “każdy powinien uczyć się w swoim tempie” jest dobrze znane chyba każdemu. Bardzo często jest jednak traktowane jako frazes, co uniemożliwia wyciągnięcia odpowiednich wniosków na ten temat.


Co w praktyce oznacza?


Chcąc je zrozumieć, powinniśmy zastanowić się - z jakimi konsekwencjami wiąże się fakt, że każda osoba podejmująca naukę będzie przyswajała wiedzę w nieco innym tempie? Takie zjawisko sprawia, że we wszystkich grupach uczniów znajdują się osoby osiągających wysokie wyniki w krótkim czasie oraz tacy, którzy wolniej zdobywają wiedzę. Niestety obie grupy osób szybko odczują niezadowolenie.


Uczniowie osiągający lepsze wyniki będą musieli czekać na resztę grupy, nie mogąc tym samym osiągnąć szczytu swoich możliwości. Takie zwalnianie swojego tempa często sprawia także, że zniechęcają się do robienia czegoś więcej.


Z drugiej strony osoby, które potrzebują trochę więcej czasu na przyswojenie nowych wiadomości, mogą nie nadążać za grupą. W efekcie nauka stanie się dla nich frustrująca, poznawanie nowych tematów przestanie być przyjemnym procesem, a cały kurs stanie się dużo mniej efektywny.


Każdy człowiek ma inną wrażliwości oraz potencjał intelektualny. Właśnie dlatego nauka w większych grupach zwyczajnie się nie sprawdza.


Alternatywa dla nauki w grupach


Rozwiązaniem tego problemu może być organizowanie zajęć dla osób indywidualnych lub grup składających się z maksymalnie dwóch osób. W ten sposób wykładowca ma szanse dostosowywać tempo przekazywania wiedzy, do potrzeb konkretnych osób. Ma również wystarczająco dużo czasu, by każdemu poświęcić tyle uwagi, ile faktycznie potrzebuje.


Szczególnie efektywnym rozwiązaniem są lekcje indywidualne, realizowane w systemie “one to one”. Taki system pozwala nie tylko na dostosowanie tempa nauczania do indywidualnych potrzeb kursanta. W ten sposób można również położyć akcent na kwestie, które są dla niego najtrudniejsze, nadrabianie ewentualnych braków oraz wykorzystywanie zadań i przykładów zgodnych z jego zainteresowaniami oraz pasjami. Ponadto uczniowie potrzebujący więcej czasu, nie odczuwają presji ze strony otoczenia.




Wróć

Informacje

Jeśli mają Państwo pytania prosimy dzwonić pod numer:

+48 513 005 762

lub mogą Państwo skorzystać z naszego formularza kontaktowego